Sayfalar

13 Eki 2012

KÖPEK ve bizler




Açlıktan ölmek üzere olan bir köpeği alıp doyurursanız, o sizi ısırmaz. Köpek ile insan arasındaki en temel fark budur.  Mark TWAIN

Köpekler insanlardan daha iyidir, bilirler ama bildiklerini yüzünüze vurmazlar.   E. DICKENSON

Bir köpek, bu dünyada, kendinden daha çok sizi seven tek canlıdır. Josh BILLINGS

Bütün soruların cevapları bir köpeğin bakışlarında gizlidir. ANONİM

Tarih, insanlardan çok köpeklerin sadakat örnekleriyle doludur. Alexander POPE

Eğer cennette köpekler yoksa öldüğümde oraya gitmek istemem. W. ROGERS

Ne kadar çok insanla tanışırsam köpeğimi o kadar fazla seviyorum.  Rus Atasözü  

Sahipleri bana hikayelerini  anlatır ama köpekleri her zaman doğruyu söylerler .  Cesar MILLAN (köpeklere fısıldayan adam)

Yüzünüzü yalamakta olan bir köpek yavrusundan daha iyi bir psikolog yoktur.  Bern WILLIAMS 

Bu bencil dünyada, bir insanın bencillikten arınmış tek dostu köpektir, bütün diğer dostları onu terkettiğinde, o yanında kalır. G.Graham WEST

En büyük sevgi bir annenindir, sonra bir köpeğinki, sonra da bir sevgilinin. Leh Atasözü

Bir köpeği sevmekteki tek hata, çok kısa ömürlü birini sevmiş olmaktır.  ANONİM

 
 

Köpeğimin adı şeytan'dı,
(dı) ' lık adıyla ilgili değil,
adına bir şey olmadı.
Adına benzemezdi de,
Şeytanlar zalim olur,
zalimler; yalancı kurnaz,
ama zalimler akıllı olmaz.
Köpeğim akıllıydı.
Biraz da ben öldürdüm köpeğimi,
bakmasını bilemedim.
Bakmasını bilemezsen ağaç bile dikme.
Elinde kuruyan ağaç dert olur adama.
Yüzmek suda öğrenilir diyeceksin.
Doğru.
Boğulursan
bir sen boğulursun ama.

Kaç sabahtır uyuyamıyorum,
dinliyorum ortalığı,
kapımı tırmalayan yok.
Ağlamak geliyor içimden,
ağlayamadığım için utanıyorum.

İnsan gibiydi.
Hayvanların çoğu insan gibidir,
hem de iyi insan gibi.

Kalın boynu kıldan inceydi dostluğun
buyruğunda.
Hürriyeti dişleri ile bacaklarındaydı,
nezaketi, tüylü uzun kuyruğunda.

Göresimiz gelirdi birbirimizi,
açlıktan tokluktan sevdalardan.


Nazım HİKMET (1956 Haziran)
 



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder